disabled

Monday, February 9, 2015

Trip ke Cameron Highland

Terakhir saya ke Cameron Highland, kira-kira 2 tahun yang lepas rasa biasa je mungkin sebab belum mula menanam, tapi trip kali ni rasa best sangat, seronok tengok macam-macam bunga yang dikenali. Trip kali ini mungkin lebih teratur, kebetulan tak terlalu ramai orang (mungkin sebab kes banjir baru-baru ini) dan cuaca pun baik. Jom tengok gambar-gambar yang sempat saya ambil.

Yang ni di Sungai Palas tea estate. Pemandangan sangat indah, terbayang scene dalam ombak rindu masa breakfast dengan pemandangan ni cewah.




Yang ni di Lavendar Garden.







Ni pulak di Rose Valley, paling seronok untuk pencinta ros macam saya eheh.. saiz bunga dua kali ganda dari yang di rumah tu, jeles tau

















Yang ni pula di Agro Technology Park (MARDI)




Ni di cactus point. Sempat la beli menambah koleksi cactus yang ada kat rumah


Hasil ronda-ronda, dapat la beli sikit ole-ole. Tak banyak beli sebab harga tak lah semurah mana, ada yang lebih mahal dari di bawah, beli yang tak dapat di bawah dengan harga yang sama je. Beli 2 kekwa ni harga rm4 sepasu, pokok-pokok hijau 3 pasu rm10, daisy rm9 (beli sebab warna dia dia yang cantik merah gelap), hydrangea rm45, ada juga yang jual rm40 tapi bunga dah kembang lah.





Sempat beli ros-ros segar, carnation di KEA farm, jadi penyeri rumah eceh


No comments:

Post a Comment